Dyslexie žáka ZŠ

Pracovala jsem se žákem 8 třídy, u něhož byla diagnostikována těžší forma dyslexie.

Michal je pohodový kluk, kterého hned tak něco nerozhází. Uvědomoval si problémy v učení a chtěl situaci řešit. Velmi dobře spolupracoval. Vyprávěl mi, jak moc by se chtěl dostat na školu, která by jej bavila a naplňovala, ale prospěch, který je požadován, byl nesplnitelný. Ve čtvrtletí mu vycházely 3 a 4.

Začali jsme vyklepávat různé fráze, které často slyšel ve škole:

- Ty jsi dyslektik....
- Ty to nedokážeš....
- Ty se ani nesnaž......
- Ty jsi hloupý......

Často je používala paní učitelka a to i hrubší výrazy.

Po čase se objevila velká sebelítost, že na to nemá.

- Lituji se, že jsem Dys
- Lituji se, že nemám lepší známky
- Lituji se, že se mi posmívají

Tyto bloky velmi rychle odpadaly a Michal začal být uvolněný a začal chrlit jednu věc za druhou.

- Při hodině se nedokáži soustředit
- Při hodině je velký hluk
- Při hodině si každý dělá co chce
- Vadí mi, jak mě pošťuchuje soused
- Vadí mi, jak vykládá p. uč. látku
- Vadí mi, že nestíhám psát zápisky
- Vadí mi, jak na mě spěchají

Pracovali jsme dlouho, ale na konci bylo velké uvolnění a Michal se cítil velmi dobře.

Maminka se naučila vyklepávat, aby mohli doma pracovat. Míša má velké štěstí, že ho doma podporují a pomáhají mu.

Minulý týden mi psala maminka, že byla na třídní schůzce a Michal bude mít na vysvědčení jen pět 3 a ostatní dvojky. Tím je velká naděje, že se dostane i na vytouženou školu.

 

 Hana Hudáčová  
 Terapeutka: Hana Hudáčová, Čeperka
 Internet: www.eft-cesta-zdravi.cz
 Telefon: 606 831 689
 Email: reiki.hana@centrum.cz

 

  Zpět na seznam vyřešených případů